Saturday, July 4, 2009

SHIDA DA DINO:: XD


Assalamualikum


mlam nih aku xtaw nk merepek aper tapi ak ader bnder yg boleh dketenghkan. Perkara nih bknlaa pntg mner pon


tapi aku aser cam brbaloi kalo kongsi ngn mistaComp kan3??


Perkara nih dh lmer trjadi tapi aku still trkesan kt diri aku sbb perkara nih asyek brlaku sekeliling aku semenjak dua


menjak nih..kisahnyer adek bradek pntingkan diri. Perkara nih blom agik jad pentingkan diri or bhse klaiknyerr


selfchicken. Aku pnah kejang kaki mser tuh time pki bju sukan. Naseb bek bju sukan sbb per..aku trduduk dpn


tnngge bsar tuh..tapi tada laa tngh2 tuh..tapi akuh aser sumer bley nmpk aku mengerang kesakitan mser tuh(mser tuh kompemlaa tada puterea)


tapi yg aku plik tuh..sorg pon xbrhenti nk tnyer.."akk ok x?" or "eh ko ok x?" or "inche knaper??" TIADA taw..langsung


ader yg bley agik "hi akak!!" pastuh bley plak blah camtuh jer..dier engt aku wat drama ker kt citu..nih yg nk amek


DRAMA QUEEN award nih..sebenarnya at first ak xkesah sngt pon tapi lama kelamaan aku tngok perkara nih


spread cam cancer kt smakl..der trouble tapi lpas diri dulu.Pastuh aper yg aku sedar kt smakl nih slaloo der peluang


nk wat PAHALA tapi tolak camtuh jer..contoh org hulur pahala..."emm sahabat..tulun aku ntok..." dan contoh org


yg tolak PAHALA "alaaa...aku ader keje len laa..buz laa skunk"..ayat yg cmnih kalo ku kter tolak pahala korg must


mrh an..tapi lpas tuh ak tngk org kter buz 'sngt' tuh bley agik trbntg smbil wat kuak lntg ats ktil..buz gilak tuh sis..


kt cini aku bkn nk riya'laaa pastuh aku tnye laa cik tad keje aper? skalik ek eleh....nk wt kejer yg ko dh slaloo wat dan


aku aser stu org dlm dunia pon xkn rse ssah..tap nk wt cmner an...Okeh der agik kes yg sama waktuh dengannyer..


Perkara nih yg aku kterkan der trouble lpas diri dlu..contohnye kalo kt ostel.."eh saper yg bwk briter yg tkeluar tjok


nih?"...pastuh org akn jwb "bkan aku laaa..ko an(nmer shbt yg len) " smbil tuh jri telunjuk mnunjuk kt org len..xsedar


diri lagi 4 jari tala kt sndiri..tuh blom agik msok mengenakan shbt sndiri..aku amek cntoh yg trdekat yg aku aser


saket sngt even ak xwat..due to prep kne sealed..memulaa aku pon mara gak an sbb stuh meje sumer kner an..tapi


pepath melayu dh sebut 'stitik iodine bley cloudy stu beaker air'(pepatah BIO aku) okeh ak dh bley ar trime..pastuh ak


dngr sahabat aku kter.. "skunk nih bknnyer mser nk slhkn org len"..fuhh sejuk aty jap..then ak dngar sangt xseng


ak nk dngr..nk wat earwax pon ak aser xnk.."hah!!padan muker"..what the..ak pon trkejot gak..weh yg die pdn kn


muke tuh shbt sndiri an?? kalo korg kt tmpt org yg xsengaja tuh..per korg aser???...musti aser brsalah punyer..yer


arr..bknnyer sengaja..tapi kner padn muker!!kalo ak..skit aty seminggu..tap aku kter kt shbt yg memadn kn muker


org nih..."tapi skunk nih bknnyer nk slhkn org len..yg kner batch sndiri gak.." jwpnnyer..xyah ar...


ckoplaaa evidence yg ak bgi nih..and after that i jumped on one conclusion dlm bntok imaginasi..


kalo laa ader org nk pndhkn kubur aku nnt..or wat xelok kt kubur ak nnt..aku aser kengkawn akuh xkesah kot..or


jenazah aku men urus gitu2 jer..aku aser tada saper kesah..[astuh aku tringatkn kter2 sorg abg fay-c akuh..


"abg harap biler abg dh mati nnt..abg harap jenazah abg diuruskn sebagai seorg MUSLIM selayaknya..kalo der


trnmpk myt abg ats jalan tolonglaa uruskan sebagai seorg MUSLIM selayaknyaa"..sngguh sentuh qalbu..


tapi ntok wktuh skunk nih per yg aku nmpk ialah..kalo aku mati kene gilis ke..(NAUZUBILLAH) xkan der sape2 yg akn


kter "Ya Allah sahabat aku!!"...anda rse ade??kalo ader sngguhnya anda org yg di sayangi..kalo aku..aku serahkn


sumer nyer kpda Allah S.W.T...aku harap ukhuwah yg slamer ini dilaung-laungkan akn btol2 trlaksane bkn hnyer


dibibir sjer..


Aku tringt kn prtnyaan shbt aku..."bagi korg per makne nyer seorg SAHABAT?"


sesungguhnya KAWAN TEMAN SAHABAT mkne n tahap nyer laen..bagi aku yg gner falsafah


"FRIENDS IS THE PRIORITY AFTER ALLAH , THE MESSENGER , FAMILY"







salam sayang chenta kaseh abadan abada kepada semua sahabat.






0 per nk kate?: