Tuesday, June 2, 2009

serius its very tense here

Hari Rabu bersamaan dengan 27 Mei 2009 aktiviti luar dewan bermula.a.k.a aktiviti aku. pagi tuh aku ngan aminur sebok kalhkn Afiq ngn Iffah. Confirmation ngn cikgu2, siapkn cekpoint, siapkn soklan, siapkn venue ntok gru2 mngandong,kerusi, meja bnyk agik ar..Hahaha kesian saper2 yg terserempak ngn aku arituh.Aku men suroh jer sape2 yg aku nmpk, paling teruk aminurrasyid la. Tepat jam 2.30 petang cikgu2 yang terlibat dengan 'treasure cake' mula berkumpol. Aku paling terharu dengan pengetua aku yang sorg nih. Semangat giler.Beliau yang kne tnggu cikgu2 len. Aku ngn Aminur dh cuak dah ble ckgu dh strt merungut.Paperpon xtvt tuh telah bermula tepat jam 2.45 petang. Sekolah jadi riuh rendah dengan suara2 cikgu faet murid2. Gelagat cikgu2 sangat klaka. Cikgu2 mengandong dan yang berusia pula tekun menggubah bunga. Kelakar bile tengok Azyan ngan Aminur bergadoh nk amek gmbr kumpln cikgu2. Aku plak kelam kelibut tlong group yang nih pastuh yang tuh.Memang 1 pengalaman yg sngt menyeronokkn

Pertandingan berakhir dengan cikgu2 compete hias kek msing2. Macam2 name cake yang aku dngr.Alamanda la..Rose Garden la..Smarties Hibiscus laaa.. hah yang nih masyuk MayaRaya..kek kumpln pengetua. Alhamdulillah kumpulan gubah bunga pon xkurg hebohnya. Pn Zahura guru BM sibok trgkn definisi gubahannya..Pn Azizah Kaunselor kami sibok buat dot2 kt bunga die. Yang pastinya penat aku, ngn Aminur ptg tuhh terbalas.

"Shieda xperkan kalo ko yg kemas tmpt tuh kan?"
"Aitt ko knape?"
"Sakit gigi..ak blah dulu"

hah?!!kelibat Aminur hilang. Emm xperlaa sakit gigi mmg sakit gilak. sekarang nih lpas abis competition must adiah kan... Pak Cik Sabri mmg buat aku cuak. Ak xnmpk lngsung btg idung Hamper. Gelabah aku Call die. Rpe2nya adiah sorok kt DM.

Malam tuh semua F5 ader dlm dewan. Masa nih xsemua muka happy. Teddy dok riso dewan xsiap, Mimo tension ngn Nizam, Ummur tension ngn Kanak2 Riang, Eton??? tension ngn Aminurrasyid yg ttber balik sbb sakit gigi. Keadaan dlm dewan sngt tension.

>Nazratul Fareha ttber buat drama ngn Naje
>Eton ttber nanges mserngh bincg ngn Afiq n kengkawan
>Teddy plak ttber nk marah semua org termsuk aku
>Ketua batch ak pndam rasa ngn warden
"okeh F5 puteri tolong kosongkn dewan tpat pkol 11.30 malam"

"hah???what???11.30??dewan??"
"sempat ker siap sblom pgi esok?"
"meja xpsg lagik..krosi xsiap agik?"

"whatever it is puteri tolong blah pkol 11.30 malam"

"Iffah bior btol?" aku bertanya dengan penoh kepelikan. Gimana Iffah boleh setenang itu. Kalau aku dh biol dah.

"Ala kiter dtg blik dlm pkol 3.00 a.m, blik nih mkn kfc dulu, pastuh rest jap pastuh bngn blik dtg dewan"

Tepat jam 3.00 a.m. 29 Mei 2009 jam loceng brbunyi. Aku terjaga tap ntah knape ak xley nk gerak. Aku nmpk rmi dh siap2 nk gi dewan.Sedar2 aku ngn Azyan bngon maser azan Suboh.
Dan tersedar, that day was our most important day. pagi tuh lpas suboh ak ngn Azyantros brgerak ke dewan.

Dan dewan sangat........29 MEI 2009

2 per nk kate?:

Nazratul Fareha Salahuddin said...

oi ! name pnoh aku kau ltak ? takley bla . haha

luvira said...

hahaha..yaey..jumpe..terror tak??