Tuesday, June 2, 2009

weh examination entah ke mana-mana


Frienship is for being happy for the other person when they are happy
Being sad for the other person when they are sad
Being together in good times
Being together in bad times
Because Friendship is the source of strength
Masuk tingkatan 5 was precious.kenal kawan dengn lbih dalam lagi..Mimi ader berkata kawan yg btol adelah kwn mser skolah menengah.ak pon setuju..ak dh tau beza antara 'kawan' sahabat' dan 'teman'. Its different.tap yang aku taw ak dh ader satu kapal kawan yg sangat kukuh dan utuh.bila ak nanges must der sumone sebelah aku xkrelah saper pon. not just mimi, huda, or ky.
hahaha ak aser aku jarang ar nanges depn diorg..Hari guru muncul..di tengah2 time exam kitorg. Semuanya kelang kelibut. Asal ader jer mser kosong Ammal or Iffah or Naje or Ummur n the geng akn menggagau carik kad hijo msg2. OUTING.
"Weh merewang mlm nih eh?"
"Errmmm PQS camner sah??"
"huhuhuhu kesian Ust Sani ngn ustzh Nik"
malam second last sumer F5 puteri berkumpul kt prep dngn mmbawa tilam dan bantl busuk msg2 rewang kat prep siapkan perlatan ntok Hari Guru yg akan mnjelang lagi 2 hari. Iffah dh pening tap sumer cam nmpk cool jer..sebab sumer dh janji nk berikan all out..Bilik KD jad markaz utama kami selalu gak ar dak2 F5 kumpol kt situh tengok brg masg2.
Dalam pada ak xsedar rupenya Iffa kesian tngk ak. Wat kerja sendiri. Aku der mslh ngn Ojai ker? ntah aku pon xtaw. Aku bkn pnah ckp ngn die pon. Tap Alhamdulillah Aminurrasyid bnyk tolong aku no wonderla die kn ketua dh mmg tugas die.
Di Sekolah..
'Alamak per jwpn nih?'
'Apsal cam xpernah blaja?'
Semua pelajar tingkatan 5 Ali kebingungan. Apa nk jawab PQS nih. Soalan seperti yg Ust Sani khabarkan mmg susah. Memang keluar tajuk yg kitorg x sentuh agik. Hint stuh pon xdpt.
"berikan dalil mengenai kewajipan berjual beli?"
Hah??!! ader kner bgi dalil. Jap3 dalil naqli kah?'aqli kah? Aiseehhh dalil Naqli...masak..
'aper aku nk jawab nih?'
'Tema Hari Guru tahun 2009 adalah....'
'mengarut giler..'
nah ambik kau. Tak tahu nk jwb per..maner tak nye separuh kapla otak dh dekat dewan. As been expected sumer ajk tertinggi Sambutan Hari Guru cabut mencari guru yang terlibat untuk licinkan sumer xtvt ntok hari guru. F5 kelihatan lalat yg berkeliaran mencari makanan. semuanya pulun menyiapkan persediaan hari guru.
"Malam nih semua F5 tolong berkumpol dalam dewan lepas Isya' arahan Afiq"
Arahan telah diberi hanya tunggu malam menjelma.....

0 per nk kate?: